Digital annonsering
Med digital annonsering kan du nå ut med ditt budskap i flera kanaler samtidigt. Text och bild förstärker varandra och hjälper dig nå dina mål – oavsett om det är varumärkeskännedom, att skapa engagemang hos dina kunder eller att generera försäljning.
Våra tjänster inom digital annonsering
Annonsering
Google Ads
Med Google Ads ökar trafiken till din webbplats – vi ser till att det är rätt trafik och att träffarna leder till ökad försäljning.
Efter många år i branschen vet vi att alla bolag har olika behov.
På seodr. är vi specialiserade på B2B-marknadsföring men vi har också gedigen erfarenhet av B2C.
Kort sagt förstår vi skillnaden mellan annonsering om solglasögon och industriella komponenter. Och vi kan göra båda.
Intresserad av vad vi kan göra för dig?
Vi hjälper dig med allt från att starta annonskonto till löpande optimering, och erbjuder stöttning kring annonsbudget. Läs mer här om digital annonsering, eller kontakta oss direkt med dina frågor!
Annonsera digitalt och nå din målgrupp där den befinner sig
Den stora skillnaden mellan traditionell och digital annonsering är att du kan nå ut rekordsnabbt med digitala annonser. Med automatiserade processer tar det bokstavligen minuter. Det betyder att annonserna också är flexibla – det går att ändra i dem även efter publicering.
Både på förhand och i efterhand kan man justera:
- Hur annonsen ser ut
- Hur ofta annonsen ska synas
- Vem som ska se den, var och när
Så sparar du pengar med digitala annonser
Genom att betala för att synas för din målgrupp ökar du chansen att de besöker just din site när de ser att den ligger högt upp i sökresultatet på Google. Om du erbjuder det de vill ha är chansen stor att de då bokar ett möte, ringer dig eller gör ett köp.
En stor fördel med digitala annonser är kostnaden – du betalar bara om någon klickar på din annons. Genom att anpassa innehållet för målgruppen ökar du chansen att klicket också leder till ett köp i slutändan.
En unik rapport
Unik rapport | 66 sek
Därför ska du satsa på annonsering digitalt
I dagsläget producerar och distribuerar du kanske tryckt reklam eller annonser via radio och TV. Du behöver såklart inte sluta med din traditionella marknadsföring, de digitala annonserna kan ses som ett komplement. Men du kommer snabbt inse var dina annonspengar får störst avkastning.
För i princip hela Sveriges befolkning använder internet dagligen. Alla googlar, hänger på sociala medier, och gör köp online. Dina kunder är där, så det enda rimliga är att också ditt företag är det.
Boka ett möte med oss så går vi igenom hur just du får ut mest av digital annonsering.