Digital annonsering

Med digital annonsering kan du nå ut med ditt budskap i flera kanaler samtidigt. Text och bild förstärker varandra och hjälper dig nå dina mål ​​– oavsett om det är varumärkeskännedom, att skapa engagemang hos dina kunder eller att generera försäljning.

header-blob

Våra tjänster inom digital annonsering

Annonsering

Google Ads

Med Google Ads ökar trafiken till din webbplats – vi ser till att det är rätt trafik och att träffarna leder till ökad försäljning.

Mer om Google Ads

Efter många år i branschen vet vi att alla bolag har olika behov.

seodr. är vi specialiserade på B2B-marknadsföring men vi har också gedigen erfarenhet av B2C.

Kort sagt förstår vi skillnaden mellan annonsering om solglasögon och industriella komponenter. Och vi kan göra båda.

Intresserad av vad vi kan göra för dig?

Vi hjälper dig med allt från att starta annonskonto till löpande optimering, och erbjuder stöttning kring annonsbudget. Läs mer här om digital annonsering, eller kontakta oss direkt med dina frågor!

Bilder på kontaktpersoner
Kontakta oss
seodr-icon-eclipse

Annonsera digitalt och nå din målgrupp där den befinner sig

Den stora skillnaden mellan traditionell och digital annonsering är att du kan nå ut rekordsnabbt med digitala annonser. Med automatiserade processer tar det bokstavligen minuter. Det betyder att annonserna också är flexibla – det går att ändra i dem även efter publicering.

Både på förhand och i efterhand kan man  justera:

  • Hur annonsen ser ut
  • Hur ofta annonsen ska synas
  • Vem som ska se den, var och när

Så sparar du pengar med digitala annonser

Genom att betala för att synas för din målgrupp ökar du chansen att de besöker just din site när de ser att den ligger högt upp i sökresultatet på Google. Om du erbjuder det de vill ha är chansen stor att de då bokar ett möte, ringer dig eller gör ett köp.

En stor fördel med digitala annonser är kostnaden – du betalar bara om någon klickar på din annons. Genom att anpassa innehållet för målgruppen ökar du chansen att klicket också leder till ett köp i slutändan.

Därför ska du satsa på annonsering digitalt

seodr-icon-eclipse

I dagsläget producerar och distribuerar du kanske tryckt reklam eller annonser via radio och TV. Du behöver såklart inte sluta med din traditionella marknadsföring, de digitala annonserna kan ses som ett komplement. Men du kommer snabbt inse var dina annonspengar får störst avkastning.

För i princip hela Sveriges befolkning använder internet dagligen. Alla googlar, hänger på sociala medier, och gör köp online. Dina kunder är där, så det enda rimliga är att också ditt företag är det.

Boka ett möte med oss så går vi igenom hur just du får ut mest av digital annonsering.

Vad är digital annonsering?

Olika sätt att betala för att synas online för din målgrupp.

Du når kunden på just den plats i köpprocessen som den befinner sig, utan att avbryta honom eller henne med ditt budskap. I stället når annonsen kunden när den exempelvis söker efter information om var din produkt kan köpas.

Exempel:

  • Sökmotorannonsering – hamna högst upp i din målgrupps sökresultat på Google
  • Displayannonser
  • Annonser på sociala medier som Facebook, Instagram, Linkedin, Youtube, X

Hur väljer man rätt annonsplattform?

Du kan börja med att fråga dig hur dina kunder använder internet. Är de som 90 % av oss andra så använder de antagligen Google dagligen, ofta både privat och i sin yrkesroll. Google Ads (tidigare känt som Google AdWords) är ofta en bra början. Med vår expertis kring digital annonsering får du en webbpartner som håller dig i handen genom hela processen, från start till uppföljning. Du känner dina kunder – vi vet hur du når dem!

 

Vilken annonsplattform passar mig?

Google Ads är ofta det givna förstahandsvalet och det finns många anledningar till det. Nästa steg kan vara annonsering i sociala medier. Många kanske tänker på Linkedin som en given plattform när man vill nå sin målgrupp i sin yrkesroll. Och det är inte fel, men – din målgrupp rör sig på internet även på fritiden. Många använder Facebook dagligen och svarar positivt på annonsering de möts av där.

 

Hur väljer man rätt annonsformat?

Det första du ska klargöra är vilka plattformar din målgrupp befinner sig på. Tänk på traditionell annonsering. Det är rätt meningslöst att annonsera om sin korvfabrik utanför en folkhögskola full med veganer, eller hur?

För det andra ska du fastslå syftet med annonseringen. Det kan handla om att bygga varumärkets rykte, attrahera nya kunder eller nya samarbetspartners. Utifrån det hjälps vi åt med att välja vilket format som attraherar din målgrupp mest.

 

Google Digitalakademin Google Partner Länets Företagare 2023 Trust Pilot Partner