Vad är bra SEO-copy?
Traditionell copy innebär texter skrivna i marknadsföringssyfte. Texter som på ett bra och intressant sätt beskriver ditt företags verksamhet och tjänster, med syfte att förmedla information och i slutändan få fler konsumenter.
SEO-copy innebär allt det som traditionell copy innebär, men med några viktiga skillnader: En sökmotoroptimerad copytext är utformad utifrån vad din målgrupp söker efter och hur de formulerar sig när de söker, efter tjänster eller produkter som liknar dina. Dessutom är texterna anpassade för en webb-målgrupp, och deras sätt att konsumera text. Det är nämligen stora skillnader mellan hur man läser en tryckt text, och hur man läser en text på webben.
En sökmotoroptimerad copy-text är:
- Informativ och intressant
- Anpassad efter er verksamhets målgrupp
- Anpassad efter en webbmålgrupp
- SEO-anpassade både strukturellt och tonalitetsmässigt
På seodr. skriver vi copy som:
- Texter till er webbplats
- Produkttexter
- Kampanjtexter
- Annonstexter
- Metatitlar och metabeskrivningar
En bra copy är av största vikt för att din webbplats ska öka i rankning och förtroende – både hos Google och hos din målgrupp.
Din synlighet beror på många saker, inte minst tekniska åtgärder på din webbplats, men texterna utgör det innehåll som ska formulera dina kärnvärden: Varför ska besökaren stanna kvar på just din webbplats?
Vi vet att du har bra tjänster och budskap att förmedla. Vi på seodr. formulerar och optimerar dessa för att få just din målgrupp att intressera sig, läsa vidare – och stanna kvar.