IVA Konferenscenter
Hur långsiktigt SEO-arbete gav IVA Konferenscenter över 200 % fler organiska klick och stark synlighet i AI-söket
IVA Konferenscenter erbjuder moderna möten i klassiska lokaler mitt i Stockholm. Trots ett starkt varumärke offline saknades länge en tydlig strategi för digital synlighet – SEO blev något man försökte hantera internt men utan resultat.
“Att ha en extern partner gör att man kan vara mer av en kravställare. Jag var tydlig från start om att SEO var superviktigt, och seodr. har både kunskapen och tålamodet. Ni är tydliga, pedagogiska och ger oss förslag som faktiskt fungerar”, förklarar Charlotta Svedberg, Konferenschef på IVA Konferenscenter
Kunden
Långsiktig strategi och nyfunnet AI-fokus
Vårt uppdrag på seodr. blev att bygga långsiktig synlighet online genom både SEO och Google Ads, i nära samarbete med IVA Konferenscenters externa webbyrå. Arbetet har också inkluderat att skapa en kunskapsbank med innehåll enligt Googles EEAT-riktlinjer, samt att driva långsiktiga Ads-kampanjer. IVA Konferenscenter är också först ut av alla våra kunder att testa seodr.s AI-boost-paket.
“Genom er har jag lärt mig att SEO inte går snabbt – det är detaljerat och kräver tid och tålamod. Jag tror starkt på långsiktighet”, säger Charlotta Svedberg




Tydliga resultat
Med seodr.s hjälp kunde IVA Konferenscenter satsa på en digital strategi som faktiskt gav resultat. Samarbetet har varit nära och långsiktigt, med regelbundna avstämningar och tydlig kravställning mot alla inblandade parter, och resultatet talar för sig självt:
- Över 200 % fler organiska klick på ett år
- Nästan 200 % fler exponeringar på Google
- Snittrank förbättrad från 38 till 20
- Starkt genomslag i AI-sök tack vare kvalitetsinnehållet
“Vi får ofta höra att hemsidan är väldigt tydlig och lätt att navigera. Med kunskapsbanken är besökarna kvar längre och FAQ:n uppskattas mycket”


Så fortsätter den digitala resan
Framåt ser IVA Konferenscenter stora möjligheter att utveckla sin digitala närvaro, särskilt inom AI-sök. Genom långsiktigt arbete med SEO där kunskapsbank och AI-sök tar en fortsatt stor plats, strävar IVA Konferenscenter efter att ligga steget före och säkerställa att deras expertis syns online.
Charlotta Svedberg påpekar att det är viktigt att vara snabbfotade och med från början i den digitala utvecklingen:
“Man vill ju kliva på bussen när den stannar och inte när den har åkt!”